reklama

Nie som "nácek"...

Po pár týždňoch v Londýne bez internetu  ( nedobrovoľne ), prídem na Slovensko, a dozvedám sa, že som rasista, extrémista, neschopný empatie, a ešte veľa rôznych prívlastkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Kedy nastala tá zmena? Nikdy som ani vrabcovi neublížil, celý život zarábam, platím dane-(keď to inak nejde), slušný človek je možno prisilné slovo, ale-pomôžem ak sa dá.

Zo všetkých strán sa na mňa valia články ktoré sa vo mne snažia navodiť pocit viny, že nechcem pomôcť úbožiakom, ktorí prichádzajú z pekla do raja... Odmietam hrať túto hru.

Nie som ani necitlivý, a naozaj mi srdce trhá, keď vidím čo sa vo svete deje, ako umierajú deti-aj dospelí kvôli hladu, vojnám, terorizmu, ako upaľujú ľudí zaživa, napriek tomu odmietam bezhlavé prisťahovalectvo, ktoré sa nám pokúša hrozbami, vyhrážkami, a prosbami naordinovať Brusel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za posledných 6 týždňov som cez Calais prechádzal šesť krát, a videl som osady podobné našim rómskym, kde sa združovali nelegálni migranti snažiaci sa dostať do vysnívaného Anglicka. Šesť krát som na trajekt prechádzal kontrolou auta a batožiny ako na letisku, aby sa uistili že neprevážam žiadnu osobu, ktorá nemá platné doklady.

Videl som ako Francúzske orgány ignorujú osoby, ktoré sa nelegálne nahromadili na ich území, a namiesto vyhostenia dúfajú, že sa im predsa len podarí opustiť územie ich krajiny, a tým sa zbaviť zodpovednosti na úkor inej. A nedá mi sa nezamyslieť, či je tá krajina vôbec ešte svojprávna, či dokáže ubrániť svoje hodnoty a zákony. Prečo mám pocit že sa takisto západné krajiny snažia len zbaviť zodpovednosti, a prežiť ešte pár rokov v relatívnom pokoji, kým sa im to definitívne zosype na hlavu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako mám veriť vládam, ktoré nielenže nedokážu brániť svoje hranice, ale ani sa o to nepokúšajú, ba dokonca sa vyhrážaju uvoľnením svojich hraníc, ak im iné neprispejú?

Vládam, ktoré ustupujú iným kultúram na úkor tej svojej? Máme sa spoľahnúť na to, že zrelé západné demokracie vedia čo je pre nás dobré, ak bezhlavo podporovali arabskú jar, vďaka ktorej sa do relatívne stabilných krajín dostali do vlád islamskí fanatici, Sýrsku opozíciu, ktorá sa takisto skladá z fanatikov, ktorým sa podarilo z krajiny vyhnať pokojne žijúcich kresťanov, a iné náboženské skupiny?

Ktoré pomáhali zvrhnúť Kaddáfiho naivne veriac, že tam konečne zavládne svetový mier, a demokracia?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako veriť krajinám, ktoré nedokážu odhadnúť správanie Grécka, a roky nalievajú miliardy do diery, ktorú už len slepý nevidí? A čo tak nastavenie rozpočtových pravidiel, ktoré okamžite porušia bez uplatnenia dohodnutých sankcií?

Nesúhlasím s takýmto typom prisťahovalectva, lebo neverím, že tí čo nám ho chcú naordinovať vedia čo robia. Dnes som sa pýtal svojich mladých Belgických kolegov, čo si myslia o integrácii migrantov z prevažne moslimských krajín. "Nerobia, rodia a žijú zo sociálnych dávok".

Mám dôvod si myslieť že u nás by to dopadlo inak, zvlášť po skúsenostiach s integráciou našich vlastných problémových občanov?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemyslím si že každý kto je proti musí byť zlý alebo hlúpy človek. Väčšina z nás má srdce a cit, ale treba počúvať aj rozum. A ten vraví že ak otvoríme hranice, spustí sa lavína, ktorá sa nebude dať zastaviť. Nechcem aby sa moji potomkovia- podobne ako mladí Belgičania narodili do problému, s ktorým už nebudú môcť nič urobiť. Aj tak myslím že ich tu necháme viac než dosť. 

Dnes si užívajú svojich päť minút slávy multikulturalisti obviňujúc polovicu národa, ale kde budú o dvadsať rokov, ak budú v Bratislave horieť desiatky áut tak ako to bolo v Paríži ale aj v iných mestách? Viem to presne...Tam kde tí, ktorí tvrdili že 16 krajín sa nemôže mýliť. Nebude koho brať na zodpovednosť, nebude jediný, ktorý verejne vyhlási" prepáčte, mýlil som sa", a ak by aj, bude to už jedno.

Preto vravím nie sociálnym experimentom, a nesúhlasím aby sa k nám sťahovali ľudia s inými zvykmi, a kultúrou. Jediná cesta je pomôcť zastaviť vojny v ich krajinách, aby z nich nemuseli utekať.

Na to by ale Európski lídri museli mať nielen zdravý rozum ale aj odvahu, zatiaľ však nevidím ani náznak.

Vlado Mihálka

Vlado Mihálka

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Doma ma nikto nepočúva, tak skúšam či sa aspoň tu niekto chytí... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu